Dagen startade med att vi hade bokcirkel och den grupp jag satt med skötte sitt arbete på ett bra sätt. Vi fortsatte med att några skrev stödord till sin faktatext, några gjorde klart uppgiftar till resan och de som var klara med allt fick arbeta lite fritt.
Efter rasten var det musik och när de kom tillbaka till klassrummet så hade redovisade några elever sin faktatext med hjälp av stödord. De fortsatte på en uppgift där de skulle rita en bild på en maskin och sen i en liten grupp beskriva den och förklara hur den fungerar.
Vi skrev i läxan och vilken uppgift de har till nästa veckas bokcirkel.
Eftermiddagen började med att Helene hade klassen i matte och de fick bedöma sin egen förmåga i matte.
Vi arbetade med klockan på smartboarden innan Lovisa, Elicé, Ellen och Isak hade klassens timme.
Nästa vecka är Helene bortrest och jag tar hennes mattelektioner. Klassen kommer att få göra ett gammalt nationellt prov i matte för att känna på detta också.
På måndag kommer jag att göra bedömningen i svenska och börjar med ett läsförståelsetest på tisdagen.
Nästa veckas läxor:
Öva multiplikationstabellen hela veckan.
Torsdag: svenska, bildboken, de ska skriva en berättelse med hjälp av ett kort där det står ord som de kan ha hjälp av. De behöver inte använda alla orden utan det är meningen att detta bara ska vara en hjälp på traven.
Fredag: svenska, bokcirkeln, kap. 6
Ynwa Joakim
Hej, vilka fina storybird ni gör. Hur lägger man in dem på bloggen?
SvaraRadera2c Norra Vallby